runners-635906_1280

Jak biegać interwałami?

Dla jednych głównym celem biegania jest poprawa kondycji i wytrzymałości organizmu. Zdecydowana większość biegaczy rozpoczyna jednak swoją przygodę z joggingiem w celu redukcji tkanki tłuszczowej. Jeśli to jest Twoim głównym celem to najlepiej zdecydować się na bieganie interwałami. Polega to na przeplataniu biegu o umiarkowanej intensywności z biegiem bardzo szybkim. Na początku można zacząć od marszu. Z czasem gdy nasza kondycja ulegnie poprawie można łączyć trucht z intensywnym bieganiem. Ważne jest to by pilnować tętna. Interwały najlepiej bowiem wykonywać gdy nasze tętno utrzymuje się na poziomie 80 do 90 % tętna maksymalnego. Wtedy redukcja tkanki tłuszczowej jest najlepsza. Gdy trening trwa 40 minut na interwały najlepiej poświęcić od 10 do 25 minut. Najlepiej tego typu trening interwałowy stosować co najmniej trzy do czterech razy w tygodniu. Zanim wiec zaczniemy swoją przygodę z bieganiem wyposażmy się w pulsometr. To pozwoli nam na o wiele lepsze kontrolowanie swojego ciała i osiągniętych rezultatów.

About admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *